Δοκιμάζουμε το SUV της Honda που κλείνει την ψαλίδα από τα premium
Το νέο μεγάλο SUV της Honda, είναι εδώ με όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν ξεχωριστά τα μοντέλα του περίφημου Ιάπωνα κατασκευαστή. Τα προκάτοχα μοντέλα είχαν πάει καλά σε πωλήσεις, έχοντας μάλιστα και πολύ καλές κριτικές σε όλους τους κρίσιμους τομείς. Με το νέο HondaCR-V η κατηγορία των SUV δείχνει να κερδίζει έδαφος σε όλους όσοι παραδοσιακά επιμένουν να ζητούν την υψηλή απόδοση ιπποδύναμης από τον κινητήρα.
Ως εξέλιξη των πολύ ικανών προγόνων, το HondaCR-V παραμένει πολύ γοητευτικό για τον οδηγό του αλλά και για τους επιβάτες. Η διάθεση για απόλυτη ασφάλεια στο δρόμο και μόνο, που ήταν ξεκάθαρος στόχος για τους ανθρώπους της Honda, πέραν των διαστάσεων και της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, τονίζεται και από τη θέση του οδηγού, που βρίσκεται αισθητά πιο χαμηλά.
Οι εξαιρετικοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι αναμφίβολα ένα ατού που «πετυχαίνει κέντρο» στο θυμικό του οικογενειάρχη. Από εκεί και πέρα όμως, την «καρδιά» του οδηγού την κερδίζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου που είναι ασφαλής και προβλέψιμη με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Η ανάρτηση του CR-V αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και η πίσω ανάρτηση έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που προάγεται η οδηγική άνεση αλλά και η ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Το νέο CR-V προσφέρει ευελιξία, καλύτερη πληροφόρηση και απόκριση στις υψηλότερες ταχύτητες. Το CR-V συνοδεύεται από μία πλήρη γκάμα εξοπλισμού ασφάλειας σχεδιασμένο να βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, αλλά και να προστατεύει τους επιβάτες όταν αυτή είναι αναπόφευκτη.
Τα συστήματα της Honda παραμένουν στο οπλοστάσιο της ασφάλειας του CR-V και στο δρόμο το CR-V είναι αρκετά ενδιαφέρον καθώς η απόκριση του κινητήρα είναι θαυμάσια σε όλες τις περιπτώσεις. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υπέροχα εξασφαλίζοντας την πλέον πολιτισμένη συμπεριφορά και την έλλειψη των κραδασμών, ενώ ταυτόχρονα “συμπιέζει” τις απαιτήσεις του αυτοκινήτου για καύσιμο, στα επίπεδα της κατηγορίας των supermini.
Και μιλάμε για τον οδηγό που μπορεί να “εγείρει” κάθε είδους απαίτηση, με το σύνολο να παραμένει σε κάθε περίπτωση απολαυστικό. Η αίσθηση του αυξημένου βάρους δεν κρύβεται, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για χαλαρούς ρυθμούς, χωρίς ιδιαίτερη πίεση για τον κινητήρα και φυσικά χωρίς την επιλογή Sport από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης.
Η ύπαρξη της τετρακίνησης ίσως υπό συνθήκες να κάνει τη διαφορά αλλά σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο είναι αυτό που περιμένεις από ένα καλοφτιαγμένο SUV. Πολιτισμένο και σίγουρο, εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά στον οδηγό. Το κοντρόλ από την ανάρτηση στις τάσεις του αμαξώματος παραπέμπει σε καλά ρυθμισμένο επιβατικό με γνώμονα την άνεση, που όμως δεν θα βρεθεί εκτός περιοχής δράσης όταν ο οδηγός πιέσει σε δρόμους με στροφές.
Ούτως ή άλλως, το μέγεθος του αμαξώματος με το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων, δεν θα μπορούσε να συμβάλλει σε μια διαφορετική συνολική εικόνα. Με βάρος που φλερτάρει με τους 2 τόνους έχοντας και μόνο τον οδηγό του μέσα, το CR-V δε βολεύεται σε στενούς επαρχιακούς δρόμους. Θα ανταποκριθεί θαυμάσια όμως στον ανοιχτό δρόμο, πατώντας αρκετά «ανοιχτά», κρατώντας τους επιβάτες άνετους και χαλαρούς.
Σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα που απολαμβάνουν όλοι οι επιβαίνοντες, είναι εξαιρετική και μοιάζει να αποτελεί θεμέλιο λίθο όλης της κατασκευής. Για την εξυπηρέτηση των επιβατών ο χώρος αποσκευών είναι 587 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Με όλα τα παραπάνω και με δεδομένα πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το νέο CR-V εύλογα κοστίζει αρκετά.
Για να είμαστε ειλικρινείς, για να το δει κανείς ως ευκαιρία και μονόδρομο, θα πρέπει να είναι φανατικός της Honda (ή απλά να επιλέγει τη χρήση αυτοκινήτου μέσω χρονομίσθωσης), γιατί μπορεί να δικαιολογείται η τιμή με βάση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και τη συνολική εικόνα του μοντέλου, το βάζει όμως στα δύσκολα μονοπάτια των premium προτάσεων, στις οποίες τα δεδομένα είναι λίγο διαφορετικά.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 PS AWD
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.993 και δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς (ίπποι/ σ.α.λ.): 184/ 6.100
Ροπή (Nm/ σ.α.λ.): 335/ 4.500
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 187
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ): 151
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.706×1.866×1.684
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.700
Βάρος (κιλά): 1.806
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 587
Τιμή: Από 57.900 ευρώ (AWD Elegance)
Πηγή: Sport24.gr