Δοκιμή του compact SUV Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG
Η περίπτωση του Taigo, είναι όσο πιο ξεκάθαρη μπορεί να γίνει στην κατηγορία των compact SUV. Η coupe διάθεση του αμαξώματος, είναι αυτή που κάνει τη διαφορά για την πρόταση της VW, προσεγγίζοντας με ένα πολύ εμφατικό τρόπο, ένα κοινό που δεν θέλει να στερηθεί την όποια σπορ διάθεση τονίζει η συγκεκριμένη εκδοχή αμαξώματος, που μπορεί να “συμπιέζει” λίγο τους χώρους αλλά “απογειώνει” την αισθητική του μοντέλου.
Με βάση το πολύ πετυχημένο T-Cross, η VW λάνσαρε ένα ακόμα μοντέλο σε αυτή την κατηγορία, έχοντας “προίκα” την αντίστοιχη πρόταση που ήταν διαθέσιμη στην αγορά της Βραζιλίας. Οι προοπτικές ήταν υπέρ της επιλογής του αυτοκινήτου για να έρθει και στη δική μας ήπειρο, οπότε να έχουν οι υποψήφιοι αγοραστές περισσότερες από μια επιλογές.
H coupe διάθεση φαίνεται πως έχει πέραση στις μεγαλύτερες κατηγορίες των SUV και με δεδομένο το ότι η VW το “είχε έτοιμο” στο πορτφόλιό της, δεν ήταν και ιδιαίτερα απαιτητική η διαδικασία της έγκρισης από το διοικητικό συμβούλιο για να προσφερθεί το Taigo στην Ευρωπαϊκή αγορά (που στη Βραζιλία κυκλοφορεί από το 2020 με το όνομα Nivus).
Η πλατφόρμα που έχει δώσει λύσεις σε πολλές αναζητήσεις ανά κατηγορία, η MQΒ, ήταν για άλλη μια φορά ένα πολύτιμο κομμάτι στο παζλ της δημιουργίας ενός πολύ ικανού αυτοκινήτου. Εν πολλοίς, από την πλατφόρμα αυτή εξαρτάται και η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται ένα αυτοκίνητο, οπότε εύλογα το Taigo μοιράζεται τα μηχανικά σύνολα του Polo και του T-Cross.
Μιλάμε για το χιλιάρι TSI και τον τετρακύλινδρο των 1,5 λίτρων που μάλιστα είναι αυτός που έχουμε εμείς στα χέρια μας και αποδίδει 150 ίππους. Ακριβώς λόγω της απόδοσης αυτής, κάνει το Taigo ιδιαίτερα ικανό για κάθε αποστολή. Έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά οικονομίας να προσθέσει στη συνολική εικόνα, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει και την άνεση της γρήγορης προσπέρασης αλλά και του ταξιδιού άνευ περιττής πίεσης.
Συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG, που επιτρέπει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της δυναμικής του συνόλου. Η τεχνολογική του υπεροπλία, εξασφαλίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά οικονομίας αλλά και απόδοσης, με το πιο “ξεχωριστό” στοιχείο για την πρώτη να είναι η ύπαρξη του συστήματος ACT, με το οποίο όταν δεν συντρέχει λόγος για το αντίθετο, απενεργοποιούνται οι δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του κινητήρα.
Η σύγχρονη αισθητική του αμαξώματος, δίνει αμέσως το στίγμα του κατασκευαστή, ενώ την ίδια στιγμή κάνει το Taigo να ξεχωρίζει από την ομοιογένεια στη σχεδίαση των υπόλοιπων SUV προτάσεων με τα σήματα της “εταιρείας του λαού”. Η έντονα κεκλιμένη πίσω πόρτα είναι αυτή που δίνει το κάτι επιπλέον στην εμφάνιση του μοντέλου που έχει κι άλλες “λεπτομέρειες” για να προσεγγίσει κόσμο από το κοινό που δεν αυτοπροσδιορίζονται ως “φίλοι” του Ομίλου VW.
Στην καμπίνα, η εικόνα είναι γνώριμη. Η μόνη αισθητή διαφορά έχει να κάνει με τη σχεδιαστική διαμόρφωση του αμαξώματος, η οποία με τη σειρά της έχει επιβάλλει ένα λίγο μικρότερο ύψος για τα κεφάλια των πίσω- παρά το γεγονός πως η έδρα του καθίσματος είναι τοποθετημένη όσο χαμηλότερα γίνεται.
Στο ταμπλό, η εικόνα που δημιουργεί το Digital Cockpit με τις έγχρωμες οθόνες, είναι σύγχρονη και πραγματικά αντάξια των προσδοκιών που δημιουργεί αυτό το ξεχωριστό αμάξωμα. Η ποιότητα είναι τυπική για μοντέλο τςη VW, κάτι που σημαίνει πως δεν υπάρχει κάτι που τρίζει ή κάποια επιφάνεια που “υστερεί” σε υφή, ακόμα και σε σημεία που σε άλλες περιπτώσεις “δεν έχουν και τόσο σημασία” όπως είναι το επάνω μέρος των επενδύσεων στις πίσω πόρτες.
Πίσω από το τιμόνι του Taigo, η αίσθηση είναι πολύ ευχάριστη. Τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και γενικότερα ο οδηγός εισπράττει ένα πολύ οικείο αίσθημα άμεσης προσαρμογής. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα ελαφρύ όπως θα περίμενε κανείς και εν προκειμένω, εμάς “δεν μας χαλάει” καθόλου αυτό. Η στήριξη του καθίσματος είναι πολύ καλή και ανταποκρίνεται ιδανικά, ειδικά όταν ο οδηγός πιέσει και θελήσει να ευχαριστηθεί οδήγηση σε δρόμο με στροφές.
Μην σας κάνει εντύπωση, το μικρό SUV με την coupe διάθεση, έχει τον τρόπο του να υποστηρίζει τις ανάλογες διαθέσεις του οδηγού του. Αποδεικνύεται ιδιαίτερα ακριβές στην κατευθυντικότητά του, με πολύ ευχάριστη ρύθμιση στην ανάρτηση που το κάνει να συμπεριφέρεται όπως πρέπει με φορτίο αλλά και χωρίς (παρά τον ημιάκαμπτο πίσω), ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στο χαρακτηρισμό σπορ και σε εκείνον του άνετου αυτοκινήτου.
Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε αίσθηση, αποτελεσματικότητα και αντοχή, ενώ για το DSG δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Συμβάλλει στην άνεση και την ευκολία του οδηγού, ενώ την ίδια στιγμή προσαρμόζεται ιδανικά στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης από τα διαθέσιμα και συμβάλλει στην απόλυτη εκμετάλλευση της ισχύος και της ροπής του εξαιρετικού turbo 1.500άρη TSI.
Ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα στο ταξίδι, είναι περιορισμένος. Η κατανάλωση που σημειώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, μένει εύκολα κάτω από τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Υπό πίεση, εύλογα το νούμερο αυτό προσεγγίζει απειλητικά τα 10,0 λίτρα/100 χλμ. αλλά αυτό είναι αναμενόμενο.
Η τιμή αγοράς του ξεχωριστού Taigo, είναι ίσως ένας λόγος για να στραφεί κανείς προς το πιο “συμβατικό” εμφανισιακά T-Cross. Αν ωστόσο το ζητούμενο είναι αυτή η εμφάνιση να συνδυάζεται με καλές επιδόσεις και πολύ καλό ταξιδιωτικό προφίλ, τότε όλα μοιάζουν πιο αποδεκτά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Taigo 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.498 τετρακύλινδρος
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/ 5.000-6.000
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 250/ 1.500-3.500
Κίνηση: Εμπρός
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερ.): 8,3”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 212
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λτ./100 χλμ.): 6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ): 116
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.271×1.757×1.515
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.554
Βάρος (κιλά): 1.304
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 440
Τιμή: Από 30.250 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr