Έτσι τα Κινέζικα ηλεκτρικά θα ντριμπλάρουν τα χαράτσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Τα νέα δεδομένα που αλλάζουν την αγορά
Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάνει λόγο για επιβολή φόρων που θα φτάνουν έως και το 36% επιπλέον όλων όσων ισχύουν μέχρι σήμερα, από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μέτρο αυτό, που σε πρώτη φάση σχεδιάζεται ως πενταετές σε διάρκεια, έχει ως στόχο την “ανάσχεση” των Κινέζικων εταιρειών κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το να κατακλύσουν την αγορά, εις βάρος βεβαίως των Ευρωπαίων κατασκευαστών.
Σε πρώτη φάση, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, οι δασμοί που θα προστεθούν στους φόρους, θα είναι της τάξης του 10% επιπλέον σε σχέση με αυτούς που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα. Αυτό είναι ένα “άτυπο” deadline που έχει οριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να υπάρξει χρόνος “αντίδρασης” και αντιπρότασης, με κάθε επισημότητα από την αντίστοιχη επιτροπή του Πεκίνου.
Φυσικά, η αντίδραση αυτή της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη “λαίλαπα” των Κινέζικων ηλεκτρικών (που εύλογα είναι πολλά και έχουν τις προϋποθέσεις να είναι κατά πολύ φθηνότερα των Ευρωπαϊκών, χωρίς να υπολείπονται σε επίπεδο ποιότητας ή τεχνολογίας), φαντάζει σπασμωδική. Η Κινέζικη προσέγγιση στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, είναι για πολλούς λόγους κατά πολύ “παλιότερη” από εκείνη των Ευρωπαίων.
Οι νόμοι της αγοράς, έχουν αυτή την ιδιαιτερότητα και κάθε προσπάθεια ανάσχεσης της Κινέζικης κυριαρχίας στον τομέα, είναι μάλλον προσωρινή- έως και επιπόλαια. Η αποφάσεις της Ε.Ε. σε σχέση με τη χρήση των ηλεκτρικών, που είχαν ως αποτέλεσμα την “εκτόξευση” του ποσοστού των Κινέζικων ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά από το 3% στο 22%, έρχονται τώρα να φέρουν σε δύσκολη θέση το σύνολο σχεδόν των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Αυτό γιατί οι “δικές μας” αυτοκινητοβιομηχανίες” είναι συγκριτικά “πολύ πίσω” στην εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων που θα τους επέτρεπαν να είναι ανταγωνιστικές έναντι στα εύλογα φθηνότερα Κινέζικα μοντέλα. Ετοιμάζονται λοιπόν να γίνουν κάποιοι “ελιγμοί” και κάποιες συνεργασίες που μπορεί σε πρώτη ανάγνωση να φαίνονται ως έκπληξη αλλά τεχνοκρατικά είναι απόλυτα λογικές και αναμενόμενες.
Υπάρχουν ήδη κάποιες Κινέζικες εταιρείες που διαθέτουν στην παγκόσμια αγορά, πλατφόρμες “ανοιχτού κώδικα”, που σημαίνει πως όποια αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να περικόψει το κόστος εξέλιξης ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου, μπορεί να αγοράσει έτοιμη τη “βάση”, γλιτώνοντας έτσι ένα σεβαστό ποσό από την in house εξέλιξη μιας εξ ολοκλήρου δικής της πρότασης.
Και αυτό είναι μόνο μια από τις συνεργατικές προεκτάσεις που πρόκειται σύντομα να δούμε στην αγορά. Οι πιο συνηθισμένες θα έχουν να κάνουν με το “διαμοιρασμό” μοντέλων ανάμεσα σε εταιρείες που μέχρι τώρα δεν είχαν τίποτα κοινό αλλά και την παραχώρηση εγκαταστάσεων σε Κινέζικες εταιρείες για συναρμολόγηση μοντέλων επί ευρωπαϊκού εδάφους προκειμένου να αποκτήσουν ευρωπαϊκό “διαβατήριο” και έτσι να “ντριμπλάρουν” το θέμα της όποιας δασμολογικής επιβάρυνσης.
Κάθε άλλο παρά ανησυχητικά είναι τα παραπάνω, μια και πέραν των “προσμίξεων” που έχουμε να δούμε με φαινομενικά “αταίριαστους” εταίρους. Ένα τέτοιο παράδειγμα ήρθε πρόσφατα στο προσκήνιο, με τη γνωστοποίηση της διάθεσης εκ μέρους της Γαλλικής Renault για σύμπραξη με τις Xiaomi (που θα τη δούμε και ως αυτοκινητοβιομηχανία οσονούπω) με την Li Auto προκειμένου να επιταχύνει την εξέλιξη νέων μοντέλων, αμιγώς ηλεκτρικών.
Οι συνεργασίες και ο διαμοιρασμός της τεχνολογίας, θα φέρει λογικά συμπίεση του κόστους για το τελικό προϊόν και πολλές προτάσεις αγοράς, με ωφελημένο τον καταναλωτή που εν τέλει θα δει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση να γίνεται με οικονομικούς όρους σημαντικά βελτιωμένους σε σχέση με αυτό που βλέπει σήμερα.
Πηγή: Sport24.gr