Meta test: Αυτά προσφέρει το ικανό και προσιτό SUV, Citroen C3 Aircross με τους 130 ίππους
Όλες οι εταιρείες θέλουν να έχουν στη γκάμα τους τέτοιους κινητήρες και προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζονται εδώ και χρόνια, όχι μόνο στην κατηγορία των SUV. Τουλάχιστον όσοι έχουν best sellers στις μικρές κατηγορίες, με την τάση των μικρών κινητήρων να επεκτείνεται και στις μεγαλύτερες. Προφανώς και όλοι οι κατασκευαστές θα ήθελαν να έχουν ένα κινητήρα που θα τους εξασφάλιζε πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Και κάπως έτσι φτάνουμε στο θέμα μας, με το C3 Aircross να “κερδίζει χρόνια”, καθώς η προσθήκη του κινητήρα των 1,2 λίτρων του δίνει παράταση ζωής και πολύ εμπορικό ενδιαφέρον. Το αμάξωμα -ειδικά με αυτό το εξωστρεφές κόκκινο χρώμα- σε συνδυασμό με τις λευκές “πινελιές”, δείχνει σαφώς πιο φρέσκο από όσο πραγματικά είναι, μια και μην ξεχνάμε πως η νέα γενιά του μοντέλου έχει ήδη παρουσιαστεί.
Εκεί αξίζει να εστιάσουμε κιόλας, μια και το υπάρχον C3 Aircross που θα είναι κοντά μας μέχρι τουλάχιστον τον Οκτώβριο, αξίζει κάθε λεπτό του ευρώ από τη βασική τιμή με την οποία πολύ “πιασάρικα” προωθείται από την ελληνική αντιπροσωπεία, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους ψάχνουν για αυτοκίνητο που προάγει την οικονομία σε κάθε της έκφανση, να αποκτήσει ένα και μάλιστα ολοκαίνουργιο.
Το απερχόμενο Aircross που έχουμε εδώ, μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε για άλλη μια φορά ποια ήταν εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει ως μια απόλυτα σύγχρονη και ιδιαίτερα “έξυπνη” αγορά. Η απόσταση από το έδαφος, η ευρυχωρία για κόσμο και αποσκευές αλλά και η πληρότητά του σε ικανότητες και εξοπλισμό, είναι στοιχεία που πρέπει να μείνουν παρακαταθήκη και για το μέλλον του μοντέλου που όπως έχουμε δει, μοιάζει να αλλάζει ρώτα σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική του.
Στην επόμενη γενιά του μοντέλου, θα πρέπει να ξεχάσουμε τις έντονες καμπύλες του υπάρχοντος, μια και αυτές έχουν δώσει τη θέση τους σε επίπεδα σχήματα και ευθείες γραμμές. Το νέο Citroen C3 όπως και το νέο C3 Aircross, έρχονται με φρέσκο αέρα σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική τους, για να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους αγοραστές και να γίνει ακόμα πιο θελκτικό το σύνολο στα “μάτια” της αγοράς.
Μην ξεχνάμε πως ένα από τα ξεχωριστά στοιχεία της νέας έκδοσης, που θα είναι κοντά μας προς τα τέλη του έτους, θα είναι και η ύπαρξη 7θέσιας διαμόρφωσης της καμπίνας- κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία των B-SUV και σίγουρα θα αποτελέσει πόλο έλξης για ένα νέο “κομμάτι της πίτας” των ενδιαφερόμενων αγοραστών. Η ποιότητα κατασκευής, θα είναι στα γνωστά καλά επίπεδα του υπάρχοντος μοντέλου.
Βελτίωση αναμένεται να υπάρχει στην ποιότητα των υλικών που θα εντοπίζονται στην καμπίνα, με τις υφασμάτινες επενδύσεις να είναι καλύτερης ποιότητας και με εκτενή χρήση των ανακυκλωμένων υλικών. Αυτό που θέλουμε να μείνει αυτούσιο στη νέα γενιά, είναι η άνεση που προσφέρει η υπάρχουσα, με τις αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης (σε σχέση με το C3) και τη ρύθμιση που δίνει το κάτι παραπάνω, δικαιολογώντας απόλυτα την ιστορία της Citroen στον τομέα.
Το ταξίδι με το Citroen C3 Aircross είναι απόλαυση με στοιχεία που προέρχονται με απευθείας μεταγραφή από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Η άνεση που απολαμβάνουν ο οδηγός και οι επιβάτες, είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάθε μα κάθε φορά που το C3 Aircross ήρθε στα χέρια μας, δεν “γλίτωσε” τα ταξιδιάρικα χιλιόμετρα από κάποιων εξ ημών.
Από την ανάρτηση αλλά και το καλό πλαίσιο, προκύπτουν και τα καλά οδικά χαρακτηριστικά του C3 Aircross. Δεν ήταν λίγες οι φορές κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, που το πάτημα του αυτοκινήτου μας έδινε “ώθηση” ψυχολογική, να αναζητήσουμε το κάτι παραπάνω σε ταχύτητα σε δρόμους με στροφές. Σε τέτοιες συνθήκες, το μοτέρ αποδεικνύεται “όσο ακριβώς πρέπει” σε επίπεδο απόδοσης.
Το ύφος και το είδος του αυτοκινήτου, δεν είναι αυτό που λέμε sport ούτε έχουν κανένα νόημα οι αναζητήσεις του είδους από τον οδηγό. Τουναντίον, έχοντας στο “τσεπάκι” και την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, σε σημείο που να αμφισβητεί στα ίσια τις επιδόσεις των diesel, το C3 Aircross δείχνει να ταιριάζει πολύ καλύτερα στις τουριστικές μετακινήσεις.
Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές υπό πίεση, είναι αυξημένες ως απόρροια της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, που προφανώς πρώτο μέλημά της είναι η άνεση των επιβατών και όχι η sport διάθεση. Κάτι ανάλογο περιμένουμε να συμβαίνει και με τη νέα γενιά του μοντέλου. Μηχανολογικά, το νέο δεν θα διαφέρει ιδιαίτερα από το υπάρχον, με τη γκάμα των κινητήρων συνόλων να είναι πρακτικά ίδια.
Άλλωστε, δεν υπάρχει κανείς απολύτως λόγος για κάτι διαφορετικό, μια και η turbo εκδοχή του τρικύλινδρου 1.200άρη είναι ακριβώς ότι χρειάζεται για να επιτυγχάνει και το νέο μοντέλο τη χρυσή τομή ανάμεσα στην οικονομία και το απαραίτητο βάθος προκειμένου το αυτοκίνητο να εξυπηρετήσει και τις οικογενειακές ανάγκες μετακίνησης με ασφάλεια.
Στα νέα στοιχεία του επόμενου C3 Aircross, θα είναι και οι υβριδικές εκδόσεις καθώς επίσης και μια αμιγώς ηλεκτρική αλλά με αυτές θα ασχοληθούμε εν καιρώ. Προς το παρόν, έχοντας στα χέρια το C3 Aircross με τον ικανότατο τρικύλινδρο turbo κινητήρα σε έκδοση απόδοσης 110 ίππων με αυτόματο κιβώτιο, αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως πρόκειται για μια εξαιρετική περίπτωση αγοράς, ειδικά αυτή τη στιγμή που είναι σε φάση αποδρομής και η αντιπροσωπεία κάνει ορισμένες προσφορές.
Μια από αυτές, είναι και η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου, που πραγματικά το καθιστά εξαιρετική περίπτωση που αξίζει την προσοχή όλων όσοι ψάχνουν για καινούργιο αυτοκίνητο και έχουν “ταβάνι” το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων ευρώ. Για όλους εκείνους που ψάχνουν πραγματικά “πολύ αυτοκίνητο” για τα λεφτά τους, η Citroen με το C3 Aircross έχει πάρα πολλά να τους πει.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6
Κινητήρας (κ.εκ.): 3κύλινδρος, 1.199
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 130/ 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/ 1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 10,3”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 195
Μέση κατανάλωση (λίτρα/1000 χλμ., εργοστασιακή): 6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ): 142
Βάρος (κιλά): 1.280
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.160×1.756×1.637
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.604
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 410
Τιμή: από 18.800 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr