Δοκιμή του πιο εκλεπτυσμένου SUV “ταξιδευτή”, της Mercedes GLC 220d

 Δοκιμή του πιο εκλεπτυσμένου SUV “ταξιδευτή”, της Mercedes GLC 220d

Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ερωτήματα και ανασφάλεια αυτονομίας: με ένα πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ της Mercedes GLC 200d φλερτάρεις με τα χίλια χιλιόμετρα, που σημαίνει ότι έχεις όλο τον ανοιχτό δρόμο μπροστά σου για τη διαχρονικά κορυφαία εμπειρία του ταξιδιού με ένα από τα αυτοκίνητα της Στουτγάρδης.

Αυτή είναι μια κλασσική προδιαγραφή στα βάθη των δεκαετιών της Mercedes-Benz, η οποία όχι μόνο παραμένει και στις μέρες μας, αλλά διαρκώς όλο και περισσότερο ραφινάρεται. Κι όχι μόνο στο θέμα της ποιότητας της κύλισης, της ηχομόνωσης και της άνεσης – αλλά και της κατανάλωσης.

Ίσως να μην είναι τεράστιο θέμα αυτό για όποιον έχει να διαθέτει 75.500 ευρώ για να την αποκτήσει, αλλά η GLC 220d μπορεί στον αυτοκινητόδρομο να ρίξει την κατανάλωση πετρελαίου κάτω από τα 5,5 lt/100 km, παρότι ζυγίζει 2 τόνους. Αυτό δρα προς όφελος και των εκπομπών ρύπων, που μένουν στα 136 γραμμάτια CO2 ανά χιλιόμετρο.Και πάλι, σε ένα αυτοκίνητο 2 τόνων.

Όσο ζυγίζουν δηλαδή και τα πιο ελαφριά από τα οικογενειακά ηλεκτρικά, με τη μισή αυτονομία αλλά βεβαίως και το μισό περίπου κόστος φόρτισης. Η ηλεκτρική EQC ξεκινά κάτω από τις 80 χιλιάδες ευρώ, συνεπώς η GLC 220d αποτελεί την εναλλακτική λύση για όσους ταξιδεύουν συχνότερα, και χρειάζονται την αυτονομία σε σχέση με τους κινούμενους κατά κύριο λόγο εντός των τειχών του άστεως και ενώπιον των βλεμμάτων των αστών.

Η GLC ήρθε το 2015, στη θέση της GLK, ως ο εκπρόσωπος της Mercedes-Benz στα premium C-SUV, και δεν είναι τυχαία το best-seller της γερμανικής εταιρείας: είναι, σε οδηγική αίσθηση, πολύ πιο “χειροπιαστή” και ακριβής από όσο προαναγγέλλει ο όγκος της. Δεν είναι σαν να οδηγείς ένα μπαούλο με ρόδες, όπως είναι πολλά SUV, αλλά ένα καλοστημένο αυτοκίνητο που δεν αποστειρώνει όσα εκλαμβάνει ο οδηγός με τις αισθήσεις του.

Φυσικά αυτό ισχύει και για την πολυτέλειά της, καθώς ίσως στον ορισμό του premium SUV να υπάρχει η φωτογραφία της, για τον εξοπλισμό της, και βεβαίως για τις μηχανικές της επιλογές – που όλες περιλαμβάνουν το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Μετά την πρόσφατή μας δοκιμή της GLC 300 d, εδώ την οδηγούμε στην 220 d με τον πετρελαιοκινητήρα των 197 ίππων – συν ακόμα 23 hp από το ηλεκτρικό της μοτέρ.

Mercedes GLC 220d: Σχεδιασμός & χώροι
Η γενικότερη πρόσφατη ανανέωση της GLC δεν έφερε μόνο την υβριδική τεχνολογία αλλά και ορισμένες σχεδιαστικές μικροπαρεμβάσεις, που τη μετέθεσαν πιο κοντά στην C-Class. Παράλληλα, οι Γερμανοί αύξησαν το μήκος κατά 6 εκατοστά, που δεν είναι λίγο, τα οποία τα καρπώθηκε κυρίως ο χώρος αποσκευών – το απέραντο αυτό διαμέρισμα που χωρά πλέον 620 λίτρα. Δηλαδή 70 περισσότερα από πριν. Η (λίγο μικρότερη) αύξηση του μεταξονίου, κατά 1,5 εκατοστό, διεύρυνε ακόμα περισσότερο τον άνετο ζωτικό χώρο για 5 επιβάτες, με οποιονδήποτε σωματότυπο.

Μια άλλη σχεδιαστική παράμετρος των 4,716 μέτρων του μήκους, πάντως, είναι η απλοποίηση των γραμμών και επιφανειών του αμαξώματος -λίγο αμυδρά- στην κατεύθυνση της ηλεκτρικής οικογένειας των EQ, που έγινε για λόγους μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης σε συντελεστή Cd 0,29 – από 0,31 που ήταν πριν. Κι αυτό δρα σημαντικά στον περιορισμό της κατανάλωσης.

Την ίδια στιγμή, βεβαίως, υπάρχει και ο SUV χαρακτήρας της εμφάνισης, που αποτυπώνεται κυρίως με το αυξημένο ύψος από το έδαφος και τα προστατευτικά των θόλων και όλης της περιμέτρου του αμαξώματος. Ο πιο “περιπετειώδης” αυτό χαρακτήρας ενισχύεται με στοιχεία όπως τα μεγάλα μεταλλικά μαρσπιέ-σκαλοπάτια στις δύο πλευρές, οι ράγες οροφής και οι υπέροχες ακτινωτές ζάντες 20 ιντσών, του πακέτου AMG Premium Plus.

Mercedes GLC 220d: Εσωτερικό
Από τους φωτιζόμενους (με την επιλογή 64 διαφορετικών χρωμάτων) δακτυλίους των αεραγωγών τύπου τουρμπίνας μέχρι τα διπλά οριζόντια διπλά μπράτσα του τιμονιού που περιλαμβάνουν πληθώρα διακοπτών αφής, η GLC είναι ο ορισμός της πολυτέλειας.

Δεν τίθεται σε κανένα σημείο καμία αμφιβολία περί της συναρμογής και της ποιότητας των υλικών – από το μαύρο γυαλιστερό της κονσόλας μέχρι την εναλλαγή της ανθρακί με τις δερμάτινες επιφάνειες σε όλο το πλάτος του ταμπλό.

Ο σχεδιασμός της GLC έχει απομακρύνει παλαιότερες τάσεις συντηρητισμού ή ψυχρότητας, και είναι πλέον αρκετά νεανικό και “ζεστό” – μαζί και ψηφιακά προηγμένο, φυσικά. Περιλαμβάνει δύο ψηφιακές οθόνες: την οριζόντια 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων, και την κάθετη 11,9’’ των πολυμέσων, της πλοήγησης και της συνδεσιμότητας στο κέντρο του ταμπλό, που λειτουργεί με την τελευταία έκδοση του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience) της γερμανικής εταιρείας.

Mercedes GLC 220d: Κινητήρας-Κατανάλωση
Η έκδοση 220d της Mercedes GLC συνδυάζει τον τετρακύλινδρο turbodiesel κινητήρα των 1.993 κ.εκ., που αποδίδει 197 ίππους, με το ηλεκτρικό μοτέρ του 48βολτο υβριδικούσυστήματος ISG δεύτερης γενιάς, που ανεβάζει στιγμιαία της απόδοση στους 220 ίππους και τη ροπή στα 440 Nm.

Κατά την κύλιση με το άφημα του γκαζιού τα ηνία παίρνει το υβριδικό σύστημα, το οποίο επίσης ελέγχει και την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα και στο σύστημα Start & Stop για την παύση/επανεκκίνηση του κινητήρα σε κάθε στάση στην πόλη. Μαζί με το φιλτράρισμα των καυσαερίων, η μέση εκπομπή CO2 μένει εντυπωσιακά χαμηλά.

Με προσεκτική οδήγηση σε ένα μεγάλο φάσμα δρόμων και συνθηκών η μέση κατανάλωση πετρελαίου εύκολα μένει κάτω από τα 7,5 lt/100 km, και επίσης εύκολα κάτω από τα 6,0 lt/100 km στην εθνική οδό. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση, όλα δείχνουν να κινούνται στην τροχιά του ταξιδιού: από την ποιότητα κύλισης μέχρι τη ρύθμιση του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic, λόγω της μακρύτερης κλιμάκωσής του και των εντελώς ανεπαίσθητων αλλαγών σχέσεων.

Κι αυτό φαίνεται στην προοδευτικότητα της αποκάλυψης της ισχύος και της ροπής, όπως θα περίμενες από ένα τέτοιο αυτοκίνητο -παρά την “αγριάδα” του ρύγχους και του μεταλλικού πλαισίου των δύο εξατμίσεών του- και εις βάρος της όποιας “έκρηξης δύναμης”.

Η δύναμη στα ρεπρίζ είναι υπαρκτή και έρχεται αρκετά άμεσα -αν και το κιβώτιο δεν αποκρίνεται όπως σε μια AMG- για μια ασφαλή προσπέραση και αρκεί για να φτάσεις από στάση τα 100 km/h σε 8 δευτερόλεπτα. Με ένα αυτοκίνητο 2.000 κιλών, συν τον οδηγό, δεν είναι καθόλου πολλά.

Mercedes GLC 220d: Στο δρόμο
Στην τροχιά γύρω από την άνεση της καθημερινότητας και την ποιότητα κύλισης στο ταξίδι κινείται η ψηλή και τόσο άνετη θέση οδήγησης, σε άριστη γεωμετρία για κάθε σωματότυπο με όλη την πληθώρα -ηλεκτρικών- ρυθμίσεων του καθίσματος, και μια σειρά άλλων επιλογών των μηχανικών στη Στουτγάρδη.

Η GLC βασίζεται στη νέα εξέλιξη της αρχιτεκτονικής MRA, που αποσκοπεί να θέσει μια ιδιαίτερα άκαμπτη βάση (κατά 15% πιο άκαμπτη από πριν) για τον έλεγχο των κλίσεων και της συμπεριφοράς του αμαξώματος, πάνω στην οποία μπορούν να τοποθετηθούν μια σειρά από επιλογές για την επίτευξη της βέλτιστης δυνατής άνεσης.

Φυσικά η ανάρτηση είναι εκλεπτυσμένη, με τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, και η ποιότητά της είναι τέτοια που πετυχαίνει μια άκρως αποτελεσματική ισορροπία ανάμεσα στον έλεγχο της GLC στις στροφές και στην απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου.

Στη στήσιμό της κλίνει προς την αθλητικότητα, παρά τον οικογενειακό / ταξιδιωτικό της χαρακτήρα, η πρόσφυση υπερκαλύπτει το αυξημένο ύψος από το έδαφος, και κανένα πρόβλημα του δρόμου -εκτός από τα βαθιά και εγκάρσια- δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες – τουλάχιστον με αυτές τις μεγάλες ζάντες και με ελαστικά χαμηλού προφίλ. Μια πρώτης τάξεως κατασκευή.

Κατά την κίνηση στην πόλη βοηθά σημαντικά το -προαιρετικό- σύστημα τετραδιεύθυνσης που μειώνει τον κύκλο στροφής στα 10,8 μέτρα, αλλά γενικώς η GLC ελίσσεται εντυπωσιακά για τα 4,7 μέτρα των λαμαρινών της.

Όσο για το σύστημα τετρακίνησης, αυτό κατά κύριο λόγο της προσδίδει περαιτέρω ασφάλεια στον έλεγχο πάνω σε ολισθηρές επιφάνειες -καθώς οι εκτός δρόμου δυνατότητες καθορίζονται εν πολλοίς από τα ελαστικά- με την ευφυΐα με την οποία το ηλεκτρονικό της σύστημα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Σε δρόμο με καλή πρόσφυση, το 55% της ροπής στέλνεται στους πίσω τροχούς.

Mercedes GLC 220d: Συμπέρασμα

Δεν είναι καθόλου λιγότερος ο εξοπλισμός ούτε και η απτή ποιότητα των υλικών της GLC 220d από ό,τι θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο 75,5 χιλιάδων ευρώ. Ούτε και η μηχανολογική της πτυχή, ούτε και όλες οι προδιαγραφές άνεσης, χώρων, απόδοσης και οδικής συμπεριφοράς που θα περίμενες από έναν εκ των “βασιλέων” των premium SUV της παγκόσμιας αγοράς.

Η τιμή του την καθιστά έτσι κι αλλιώς προσιτή σε λίγους, οι οποίοι μπορούν -εφ’ όσον το επιθυμούν- να την αυξήσουν με μια σειρά από δαπανηρές επιλογές όπως η αερανάρτηση, η αύξηση του ύψους από τα έδαφος κατά επιπλέον 2 εκατοστά και οι κάμερες θέασης του τερέν εμπρός και πίσω του αυτοκινήτου για την κίνηση εκτός δρόμου. Αλλά στη βάση της, η Mercedes GLC 220d 4Matic είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να ταξιδεύεις μαζί του.

Mercedes GLC 220d 4MATIC

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 2.0 / Diesel
  • Υβριδικό σύστημα: 48V
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 9
  • Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
  • Ισχύς: 220 ίπποι / 3.600 rpm
  • Ροπή: 440 Nm / 1.800 rpm
  • 0-100 km/h: 8,0 sec
  • Τελική ταχύτητα: 219 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,2 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 136 g/km
  • Μήκος: 4,716 m
  • Μεταξόνιο: 2,888 m
  • Βάρος: 2.000 kg
  • Χώρος αποσκευών: 620-1.640 lt
  • Τιμή: Από 75.500 €

Πηγή: Sport24.gr

Related post